De reis naar de USA

26 juli 2013 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Vandaag was het dan eindelijk zo ver! Vanochtend zijn we om zes uur vertrokken naar Schiphol. Dit weekend zou het drukste weekend van de vakantie worden waarop ze een half miljoen mensen te verwerken zouden krijgen, waarvan vandaag de drukste dag zou zijn. Het was inderdaad erg druk op Schiphol maar we hebben gelukkig praktisch nergens hoeven wachten. Omdat we online ingecheckt hadden, hoefden we alleen nog maar onze bagage af te geven en konden we daarna zo door naar de douane. Na een snelle kop koffie en het aanschaffen van wat boeken en tijdschriften, zijn we maar snel naar de gate gegaan. De drie uur die je van tevoren aanwezig moet zijn, zijn namelijk ook echt nodig. Allereerst werd iedereen ondervraagd door de Amerikaanse douane, daarna mochten de handbagage en je schoenen door de security en tenslotte moesten we zelf nog door een body scan.

De vlucht naar Atlanta, Georgia verliep heel voorspoedig en bij aankomst was het mooi weer. We hadden niet veel tijd om over te stappen op het volgende vliegtuig, dus na de landing zijn we snel naar de immigration gelopen. Hier hoefden we gelukkig ook niet lang te wachten en kwamen we allebei vrij soepel door het vragenvuur heen. Na onze koffers opgehaald te hebben en opnieuw afgegeven te hebben, mochten we weer door de security en body scan. Omdat we nog steeds in de veronderstelling waren dat we weinig tijd hadden, hebben we ons snel met een trein over het enorme Atlanta Airport laten verplaatsen naar de juiste terminal. Daar aangekomen snel naar de juiste gate en toen kwam de teleurstelling.. zo mooi als het weer was toen we landden, zo slecht was het nu. Doordat er veel stormen waren in het zuiden van de VS, konden er geen vliegtuigen landen waardoor er ook geen vliegtuigen beschikbaar waren om ons mee te vervoeren. Oorspronkelijk zouden we om 16:30 uur (Atlanta tijd) vertrekken, eerst werd dat met een kwartier uitgesteld, toen met een half uur, toen met drie kwartier en daarna bleek de eerste meest optimistische optie 21:01 uur te zijn. Uiteindelijk hebben we 7 uur op Atlanta airport doorgebracht, ons daar scheel betaald aan vliegveldvoedsel en dat ook nog eens koos-WIFI-loos (en dat in Amerika!). Maarrrr toen we bij de immigration stonden hadden we het nog over de transit zone en hoe Snowden zich wel niet moest voelen, die vraag kunnen we nu wel beantwoorden. ;)

Uiteindelijk landden we om 04:30 uur Nederlandse tijd in New Orléans, Louisiana waarna we nu na 24 uur reizen dan eindelijk in ons hotel aan zijn gekomen.  De taxirit naar het hotel was ook op zijn zachtst gezegd bijzonder, de taxichauffeur had geen idee waar we heen moesten terwijl het hotel midden in French Quarter naast Bourbon Street ligt. Uiteindelijk heeft Leon het door de telefoon uit moeten leggen aan een man die het daarna in het Spaans weer aan de chauffeur vertelde, maar alles is goed gekomen! Nu snel ons bed in en morgen de stad ontdekken!